Handelsvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt när du handlar för över 399 SEK i det angivna priset. Vi levererar alla produkter i samarbete med DHL. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.
OBS! EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER ca: 300 SEK. Vid ett byte av t.ex. storlek/färg står du som kund för frakten, både tur och retur. Vi förbehåller oss rätten att fakturera en kostnad om 80 SEK för hantering och frakt av produkter tillbaka till kunden.

SPEDITORER

Leveranstiden är normalt ca 2–4 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager. Under v 25 och början av v. 26 kan leverans tiden bli en vecka pga. semestertider. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat. Tänk på att helgdagar ej räknas som leveransdagar. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon, snarast möjligt. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

EJ UTLÖST PAKET

OBS! EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur och hanteringskostnaden. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER ca: 300SEK.

Har du fler än tre outlösta paket så kommer ditt kundkonto att spärras för shopping hos oss.

ÅNGERRÄTT – ENLIGT DISTANSAVTALSLAGEN

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Du måsta alltid kontakta kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Kontakta alltid kundtjänst innan retur info@wallderinska.se. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade varor.

Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Vid byten av produkter så står kunden själv för fraktkostnader. Vi förbehåller oss rätten att fakturera 80 sek för hantering och fraktkostnad för att skicka bytet till kunden.

Vid retur har vi rätt att fakturera kunden för tur och returfrakt samt administrativa avgifter på 80SEK.

Vi accepterar inga returer eller byten av bikini, underkläder eller baddräkt på grund av hälso- eller hygienskäl.

OBS! EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Återbetalning sker när vi mottagit returen. I det fall Wallderinska står för en felaktig frakt, t.ex. ett byte som blir en retur har vi rätt att fakturera ca: 150kr för en enkel frakt + administrativa avgifter.

OBS! Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.

GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT – ENLIGT KONSUMENTKÖPLAGEN

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer

Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er vara vid leverans, vänligen kontakta oss snarast möjligast för reklamation. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.
När ni gör en reklamation, vänligen skicka ett mail till info@wallderinska.se med en beskrivning som förklarar vad som är felaktigt med er order. Glöm inte att skicka med ordernumret som står på följesedeln samt era kontakteruppgifter.

För snabbare hantering uppskattar vi om ni har möjlighet att skicka med bilder som visar vad som är fel. Vi återkommer sedan till er så fort vi har hanterat ärendet.

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

Om ni vill returnera en felaktigt köpt vara står ni som kund för frakten i retur, och det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer i retur till oss. Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott.
Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Om varan ej uppfyller kraven kommer du bli återbetalningsskyldig för hela varans värde + frakt. Gör därför inga noteringar och tejpa inte på någon lapp eller liknande på varan.
Observera att öppet köp och bytesrätt inte gäller intimkläder som till exempel underkläder med mera. På grund av hygieniska skäl byter vi inte ut dessa typer av produkter.

Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:

Wallderinska Gruppen AB
Ryttarvägen 21
132 45 Saltsjö-Boo

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.

Kontakta oss gärna för mer information.

Tel:08-20 61 20
Mail: info@wallderinska.se

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

VI HANTERAR DINA PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL OCH GDPR

När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.

Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

ANVÄNDNING AV COOKIE-FILER

Denna webbplats använder ”cookies” för att hjälpa dig att få en personligt anpassad Internetupplevelse.

En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det.

Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.

ANTI-SPAM POLICY

Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.

Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.

Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.

 

KORTBETALNING

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med YouPay, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).

KLARNA CHECKOUT

Med Klarna Checkout går ditt köp fort, du kan välja Klarna faktura för 0kr (avgifts fritt) eller att betala vid ett senare tillfälle mot en låg extra kostnad.

KLARNA KONTO – DELBETALA

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad

En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

MED MITT KLARNA KAN DU ÄVEN:

Lägga till en kalenderpåminnelse att betala faktura

Förlänga betaltiden med tio dagar på obetalda fakturor

Hämta fakturor i pdf-format

Se obetalda och betalda fakturor

Ställa frågor direkt till Klarnas kundtjänst via en chattfunktion

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

KLARNA FAKTURA

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid – alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

All fakturahantering sköts av Klarna www.klarna.se, telefon 08 – 120 120 10, måndag – torsdag: 08:30 – 20:00.

Tack för att du kikar in hos oss på Wallderinska! Här får du poäng på alla dina köp, gratis frakt vid beställning över 900kr och alltid snabb leverans! Avvisa