Handelsvillkor
ÅNGERRÄTT – ENLIGT DISTANSAVTALSLAGEN
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Du måsta alltid kontakta kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Kontakta alltid kundtjänst innan retur info@wallderinska.se. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade varor.
Läs mer här: Konsumentverket om ångerrätt
Vid byten av produkter så står kunden själv för fraktkostnader. Vi förbehåller oss rätten att fakturera 80 sek för hantering och fraktkostnad för att skicka bytet till kunden.
Vid retur har vi rätt att fakturera kunden för tur och returfrakt samt administrativa avgifter på 80SEK.
Vi accepterar inga returer eller byten av bikini, underkläder eller baddräkt på grund av hälso- eller hygienskäl.
OBS! EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Återbetalning sker när vi mottagit returen. I det fall Wallderinska står för en felaktig frakt, t.ex. ett byte som blir en retur har vi rätt att fakturera ca: 150kr för en enkel frakt + administrativa avgifter.
OBS! Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.
GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT – ENLIGT KONSUMENTKÖPLAGEN
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Läs mer här: Konsumentverket om reklamationer
Om ni skulle upptäcka något felaktigt med er vara vid leverans, vänligen kontakta oss snarast möjligast för reklamation. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.
När ni gör en reklamation, vänligen skicka ett mail till info@wallderinska.se med en beskrivning som förklarar vad som är felaktigt med er order. Glöm inte att skicka med ordernumret som står på följesedeln samt era kontakteruppgifter.
För snabbare hantering uppskattar vi om ni har möjlighet att skicka med bilder som visar vad som är fel. Vi återkommer sedan till er så fort vi har hanterat ärendet.
Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.
Om ni vill returnera en felaktigt köpt vara står ni som kund för frakten i retur, och det är ni som kund som har det ekonomiska ansvaret för att varan kommer i retur till oss. Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott.
Varan som returneras måste vara i obrukat och oförändrat skick. Om varan ej uppfyller kraven kommer du bli återbetalningsskyldig för hela varans värde + frakt. Gör därför inga noteringar och tejpa inte på någon lapp eller liknande på varan.
Observera att öppet köp och bytesrätt inte gäller intimkläder som till exempel underkläder med mera. På grund av hygieniska skäl byter vi inte ut dessa typer av produkter.
Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:
Wallderinska Gruppen AB
Ryttarvägen 21
132 45 Saltsjö-Boo
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.
Kontakta oss gärna för mer information.
Tel:08-20 61 20
Mail: info@wallderinska.se
FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA
Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.
VI HANTERAR DINA PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL OCH GDPR
När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.
Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
ANVÄNDNING AV COOKIE-FILER
Denna webbplats använder “cookies” för att hjälpa dig att få en personligt anpassad Internetupplevelse.
En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det.
Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.
ANTI-SPAM POLICY
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.
Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.
Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.
KORTBETALNING
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med YouPay, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
KLARNA CHECKOUT
Med Klarna Checkout går ditt köp fort, du kan välja Klarna faktura för 0kr (avgifts fritt) eller att betala vid ett senare tillfälle mot en låg extra kostnad.
KLARNA KONTO – DELBETALA
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
MED MITT KLARNA KAN DU ÄVEN:
Lägga till en kalenderpåminnelse att betala faktura
Förlänga betaltiden med tio dagar på obetalda fakturor
Hämta fakturor i pdf-format
Se obetalda och betalda fakturor
Ställa frågor direkt till Klarnas kundtjänst via en chattfunktion
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
KLARNA FAKTURA
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid – alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
En aviavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431