ÅNGERRÄTT

Vi förstår att det inte alltid blir rätt direkt, därför vill vi erbjuda en smidig returupplevelse

JAG VILL RETURNERA EN VARA:

Vi vill erbjuda en smidig returupplevelse hos Wallderinska. Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Av denna anledning accepterar vi ej retur av varor med ett värde under 350kr. Var noga med att tänka igenom ditt köp, både innan och efter. Behöver du verkligen gör en retur respekterar vi detta såklart, det blir ju (inte) alltid som man tänkt sig 🙂 Du kan därför påbörja din retur inom 14 dagar från det ögonblick att din order har levererats till dig. Retur godkänns förutsatt att:

– Produkten skall vara oanvänd och fortfarande i samma nyskick som när den mottogs. De får t.ex. inte lukta parfym eller ha sminkfläckar
– Produkten skall även ligga i sin originalförpackning, med lappar och etiketter kvar.

Är taggarna avtagna kan vi EJ godta retur/byte. Samt att plagget ligger i sin originalpåse som den kom i.

Det är EJ returrätt på varor som du betalat mindre än 350SEK för.

Skriv ner namn, adress, order nummer, och varför du vill returnera varan. Du mailar sedan till : info@wallderinska.se och ber om att få en returfraktsedel mailad till dig. När du mottagit svarsmail printar du ut returfraktsedeln och tejpar den på utsidan av påsen.

Kan du ej printa ut så kan du be personalen på det aktuella utlämningsstället att printa ut din returfraktsedel, dock måste du ha med sändningsnumret som du ser på returfraktsedeln vi mailat dig. Vi krediterar din faktura/betalar tillbaka dina pengar så snart vi mottagit din retur. Om du har valt Klarna som betalningsmetod behöver du på egen hand pausa fakturan via deras tjänst.

Returfraktkostnad är 90kr för ett varuvärde upp till 899kr, för varuvärde över 1000kr är returkostnad 140kr, oavsett om du skickar tillbaka på egen bekostnad. Detta gäller standard frakt d.v.s. Schenker. Har du beställt din order med special frakt t.ex. leverans/hemleverans med Postnord, Early bird eller Schenker så kommer vi dra den extrakostnaden från din återbetalning, plus 90kr för hantering och åter frakten till oss. Om du ej behållt varor som överstiger 899kr tillkommer även fraktkostnaden på 49kr. Den totala kostnaden blir då 189kr för tur och retur över 899kr och 139kr tur och retur under 899.

Gör du flera byten som resulterar i uteblivet köp av just den vara du byter eller eventuell ersättningsprodukt så kommer du debiteras för samtliga returer du gör. (beroende på varans värde.)

Returnerar du en vara försent förbehåller vi oss rätten att debitera 300kr för sen retur. Löser du ej ut ditt paket debiterar vi dig 400kr.

Returer skickade med REK som går till utlämningsställe kommer EJ hämtas ut. Utan returneras till kund.

JAG VILL BYTA STORLEK ELLER TILL EN ANNAN VARA:

Tyvärr kan vårt system inte göra några byten, endast returer. Maila då först till: info@wallderinska.se returnerar du varan du vill byta och lägger sedan själv en helt ny beställning. Eftersom du själv lägger en helt ny order kan du byta till vilken/vilka produkter du vill. När vi mottagit din retur krediteras din faktura. Har du handlat kläder rabatterat t.ex. med rabattkod eller REA kommer du debiteras en byteskostnad på 80kr. Ditt första byte är gratis förutsatt att du behåller produkten du byter till. Skickar du tillbaka flera gånger i rad och byter flera gånger bjuder vi på ett byte.

JAG VILL REKLAMERA EN PRODUKT:

Alla produkter du köper från Wallderinska ska hålla högsta kvalitet. Om din vara mot förmodan var defekt när du fick den ber vi dig att starta en reklamation så snart felet uppmärksammats. Enligt Konsumentköplagen så ska man som konsument reklamera ett fel inom skälig tid så fort man har upptäckt defekten. Fel som upptäcks på varor inom skälig tid, dvs 2 månader, räknas som reklamationer. Defekten skall vara ursprunglig, dvs produktionsfel. Normalt slitage och produkter äldre än två år är inte en reklamation. Om du vill påbörja en reklamation ber vi dig skicka en bild samt beskrivning av defekten tillsammans med namn, adress och ordernummer och maila till: info@wallderinska.se

Varje reklamation behandlas och bedöms manuellt, det kan därför ta upp till 14 att behandla just ditt ärende. Icke godkända reklamationer returneras till avsändaren. Blir reklamationen godkänd skickar vi ut en ny vara till dig.

JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT:

Om du har fått fel vara levererad, maila då info@wallderinska.se namn, adress, order nummer och ta gärna en bild på den felaktiga varan. Vi skickar då returfraktsedel så du kan skicka tillbaka den felaktiga varan. Samt skickar dig rätt produkt.

NÄR FÅR JAG TILLBAKA MINA PENGAR?

När vi mottagit och registrerat din retur kan ta mellan 7-14 bankdagar innan återbetalningen finns på ditt konto. För att undvika påminnelseavgifter bör du alltid betala eller pausa din ursprungsfaktura innan förfallodatum tills dess att vi mottagit och krediterat din retur, oavsett returanledning. När vi registrerat en återbetalning går ärendet över till Klarna/Swish eller bank som sköter återbetalningen

Vid retur har vi rätt att fakturera kunden för tur och returfrakt samt administrativa avgifter på 90-140 SEK/tur.

Vi accepterar inga returer eller byten av bikini, underkläder eller baddräkt på grund av hälso- eller hygienskäl.

O.B.S. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER, ca 400kr.

O.B.S. Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:

Wallderinska Gruppen AB c/o Almroths
Säterivägen 25
605 97  Norrköping

Kontakta oss gärna för mer information.

Tel:08-20 61 20
Mail: info@wallderinska.se