Retur

ÅNGERRÄTT – ENLIGT DISTANSAVTALSLAGEN

Som kund har du alltid 30 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen förutsatt att varan är i obrukat (original skick och att taggarna (lapparna sitter kvar på kläderna. Är taggarna avtagna kan vi EJ godta retur/Byte. Du måsta alltid kontakta kundtjänst innan du gör en retur eller byte info@wallderinska.se. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror.

JAG VILL BYTA STORLEK ELLER TILL EN ANNAN VARA: För att göra ett byte returnerar du varan du vill byta och lägger sedan själv en helt ny beställning. Eftersom du själv lägger en helt ny order kan du byta till vilken/vilka produkter du vill. När vi mottagit din retur krediteras din faktura.

JAG VILL RETURNERA EN VARA: Om du vill returnera en vara utan att göra ett byte står du själv för returportot. Du väljer själv vilket fraktbolag du vill skicka paketet med. Vi rekommenderar dig att välja ett spårbart alternativ då du som kund ansvarar för returen. Var noga med att spara ditt inlämningskvitto. (O.B.S. SKICKA EJ REKOMMENDERAT) Paket som skickas REK kommer ej hämtas ut, utan kommer gå tillbaka till kund. Fyll i retursedeln som följde med paketet med de produkter du vill returnera. Välj att kryssa för antingen byte eller retur. Välj returanledning (1-9) och notera sedan siffran längst till höger i tabellen. Lägg denna retursedel tillsammans med varorna du vill returnera i en förpackning som håller för leveransen. Alla byten/returer (ej reklamationer) måste returneras i ursprungligt skick, inklusive inneremballage och etiketter, utan dessa accepteras EJ retur/byte. Observera att det är du som kund som ansvarar för paketet till dess att vi mottagit det. Vi förbehåller oss rätten att fakturera 80 sek/tur för hantering och fraktkostnad för att skicka bytet till kunden.

JAG VILL REKLAMERA EN PRODUKT: Om du har fått fel vara levererad eller vill reklamera en vara bekostar självklart vi returfrakten. Vi erbjuder 30 dagars retur- och bytesrätt efter att du har mottagit din leverans. Ta ett kort på felet, skicka beskrivning och ordernr och skicka till info@wallderinska.se. Blir reklamationen godkänd skickar vi ut en fraktsedel som du klistrar på paketet. Om du vill reklamera en produkt väljer du #9 som returanledning och beskriver sedan felet. Önskar du få en ny produkt lägger du själv en helt ny beställning via hemsidan.

NÄR FÅR JAG TILLBAKA MINA PENGAR? När vi mottagit och registrerat din retur får du en bekräftelse via mail. Observera att det kan ta mellan 7-14 bankdagar för oss att ta emot och behandla din retur. För att undvika påminnelseavgifter bör du alltid betala eller pausa din ursprungsfaktura innan förfallodatum tills dess att vi mottagit och krediterat din retur, oavsett returanledning. När vi registrerat en återbetalning går ärendet över till Klarna/Swish eller bank som sköter återbetalningen

Vid retur har vi rätt att fakturera kunden för tur och returfrakt samt administrativa avgifter på 80 SEK/tur.

Vi accepterar inga returer eller byten av bikini, underkläder eller baddräkt på grund av hälso- eller hygienskäl.

O.B.S. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER, ca 350kr.

 

O.B.S. Kontakta alltid kundtjänst innan du gör en retur eller byte. Notera att endast godkända reklamationer får returneras och att vi inte accepterar returer där reklamation inte har godkänts.

 

Observera! Skulle ni upptäcka skador på emballaget ska detta anmälas direkt hos ert lokala utlämningsställe.

 

Använd följande adress vid reklamationer och bytesrätt:

Wallderinska Gruppen AB c/o Almroths        

Koppargatan 7, Gate 4-5

60223 Norrköping

 

Kontakta oss gärna för mer information.

Tel:08-20 61 20
Mail: info@wallderinska.se