Leveransvillkor
När du handlar hos oss ingår alltid moms och fri frakt när du handlar för över 900 SEK i det angivna priset. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.
OBS! EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER ca: 400 SEK.
Returfraktskostnad är 90kr för ett varuvärde upp till 900kr, för varuvärde över 1000kr är returkostnad 140kr, oavsett om du skickar tillbaka på egen bekostnad.
Det är EJ returrätt på varor som du betalat mindre än 350SEK för. Vill du byta vara, maila då först till: info@wallderinska.se bytesavgift 90kr.
Returnerar du försent förbehåller vi oss rätten att debitera 300kr för sen retur. Löser du ej ut ditt paket debiterar vi dig 400kr.
SPEDITORER
Leveranstiden är normalt ca 1–2 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt lager. Under v 25 och början av v. 26 kan leverans tiden bli en vecka pga. semestertider. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat. Tänk på att helgdagar ej räknas som leveransdagar. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
LEVERANSBEKRÄFTELSE
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.
Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon, snarast möjligt. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
EJ UTLÖST PAKET
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från posten förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur och hanteringskostnaden. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER : 400 SEK.
Har du fler än tre outlösta paket så kommer ditt kundkonto att spärras för shopping hos oss.
Ångerrätt och garanti
ÅNGERRÄTT –Vi förstår att det inte alltid blir rätt direkt, därför vill vi erbjuda en smidig returupplevelse
JAG VILL RETURNERA EN VARA:
Vi vill erbjuda en smidig returupplevelse hos Wallderinska. Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Var noga med att tänka igenom ditt köp, både innan och efter. Behöver du verkligen gör en retur respekterar vi detta såklart, det blir ju (inte) alltid som man tänkt sig 🙂 Du kan därför påbörja din retur inom 14 dagar från det ögonblick att din order har levererats till dig. Retur godkänns förutsatt att:
– Produkten skall vara oanvänd och fortfarande i samma nyskick som när den mottogs. De får t.ex. inte lukta parfym eller ha sminkfläckar
– Produkten skall även ligga i sin originalförpackning, med lappar och etiketter kvar.
Är taggarna avtagna kan vi EJ godta retur/byte. Samt att plagget ligger i sin originalpåse som den kom i.
Skriv ner namn, adress, order nummer, och varför du vill returnera varan. Du mailar sedan till : info@wallderinska.se och ber om att få en returfraktsedel mailad till dig. När du mottagit svarsmail printar du ut returfraktsedeln och tejpar den på påsen.
Kan du ej printa ut så ber du personalen på det aktuella utlämningsstället att printa ut din returfraktsedel, dock måste du ha med sändningsnumret som du ser på returfraktsedeln vi mailat dig. Vi krediterar din faktura/betalar tillbaka dina pengar så snart vi mottagit din retur. Om du har valt Klarna som betalningsmetod behöver du på egen hand pausa fakturan via deras tjänst.
Returfraktskostnad är 90kr för ett varuvärde upp till 900kr, för varuvärde över 1000kr är returkostnad 140kr, oavsett om du skickar tillbaka på egen bekostnad. Det är EJ returrätt på varor som du betalat mindre än 350SEK för. Vill du byta vara, maila då först till: info@wallderinska.se bytesavgift 90kr.
Det är EJ returrätt på varor som du betalat mindre än 350SEK för. Returnerar du den försent förbehåller vi oss rätten att debitera 300kr för sen retur. Löser du ej ut ditt paket debiterar vi dig 400kr.
JAG VILL BYTA STORLEK ELLER TILL EN ANNAN VARA:
Tyvärr kan vårt system inte göra några byten, endast returer. Maila då först till: info@wallderinska.se returnerar du varan du vill byta och lägger sedan själv en helt ny beställning. Eftersom du själv lägger en helt ny order kan du byta till vilken/vilka produkter du vill. När vi mottagit din retur krediteras din faktura.
JAG VILL REKLAMERA EN PRODUKT:
Alla produkter du köper från Wallderinska ska hålla högsta kvalitet. Om din vara mot förmodan var defekt när du fick den ber vi dig att starta en reklamation så snart felet uppmärksammats. Enligt Konsumentköplagen så ska man som konsument reklamera ett fel inom skälig tid så fort man har upptäckt defekten. Fel som upptäcks på varor inom skälig tid, dvs 2 månader, räknas som reklamationer. Defekten skall vara ursprunglig, dvs produktionsfel. Normalt slitage och produkter äldre än två år är inte en reklamation. Om du vill påbörja en reklamation ber vi dig skicka en bild samt beskrivning av defekten illsammans med namn, adress och ordernummer och maila till: info@wallderinska.se
Varje reklamation behandlas och bedöms manuellt, det kan därför ta upp till 14 att bahandla just ditt ärende. Icke godkända reklamationer returneras till avsändaren. Blir reklamationen godkänd skickar vi ut en ny vara till dig.
JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT:
Om du har fått fel vara levererad, maila då info@wallderinska.se namn, adress,order nummer och ta gärna en bild på den felaktiga varan. Vi skickar då returfraktsedel så du kan skicka tillbaka den felaktiga varan. Samt skickar dig rätt produkt.
NÄR FÅR JAG TILLBAKA MINA PENGAR?
När vi mottagit och registrerat din retur kan ta mellan 7-14 bankdagar innan återbetalningen finns på ditt konto. För att undvika påminnelseavgifter bör du alltid betala eller pausa din ursprungsfaktura innan förfallodatum tills dess att vi mottagit och krediterat din retur, oavsett returanledning. När vi registrerat en återbetalning går ärendet över till Klarna/Swish eller bank som sköter återbetalningen
Vid retur har vi rätt att fakturera kunden för tur och returfrakt samt administrativa avgifter på 90-140 SEK/tur.
Vi accepterar inga returer eller byten av bikini, underkläder eller baddräkt på grund av hälso- eller hygienskäl.
O.B.S. EJ UTHÄMTADE PAKET DEBITERAS FRAKT (tur & retur); HANTERINGSKOSTNAD SAMT FAKTURA OCH ADMINISTRATIVA AVGIFTER, ca 400kr.
Returadress:
Wallderinska Gruppen C/O Almeroths
Säterivägen 25
605 97 Norrköping
Kontakta oss gärna för mer information.
Tel:08-20 61 20
Mail: info@wallderinska.se
Säkerhet
FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA
Vår butik säljer inte produkter till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.
VI HANTERAR DINA PERSONUPPGIFTER ENLIGT PUL OCH GDPR
När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden.
Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
Vi kommer aldrig att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
ANVÄNDNING AV COOKIE-FILER
Denna webbplats använder “cookies” för att hjälpa dig att få en personligt anpassad Internetupplevelse.
En cookie är en textfil som en webbserver lägger in på din hårddisk. Cookie-filer kan inte användas för att köra program eller leverera virus till din dator. En cookie är unikt tilldelad dig och kan endast läsas av en webbserver i den domän som utfärdade cookie-filen till dig. Ett av huvudsyftena med cookie-filer är att ange för webbservern att du har återvänt till en specifik webbsida, så att du kan få en personligt anpassad upplevelse när du besöker webbsidan igen. Du kan välja om du vill acceptera en cookie eller inte. De flesta webbläsare accepterar cookie-filer automatiskt, men det går vanligtvis att ändra inställningarna till att inte acceptera cookie-filer om Du föredrar det.
Om du stänger av cookie-funktionen är det möjligt att du inte till fullo kan utnyttja de interaktiva funktionerna på denna webbplats eller de andra webbplatser som du besöker.
ANTI-SPAM POLICY
Vi tar direkt avstånd från allt som har med spam, eller skräppost, att göra. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, och skickar inte e-post från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet.
Som kund till oss kan du få e-post rörande din order, betalning eller annan kommunikation du initierat, samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.
Om du har valt att ta emot vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Vill du inte längre ta emot några nyhetsbrev kan du enkelt avregistrera dig via en avregistreringslänk i det aktuella nyhetsbrevet, eller kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp.
Betalsätt
KORTBETALNING
Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA eller MasterCard. Vi samarbetar med YouPay, som är en ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
SWISH
Handla snabbt och smidigt och säkert med Swish. I vår kassa väljer du Swish och godkänner köpett direkt i mobilen. Enklare kan det aldrig bli.
KLARNA CHECKOUT
Med Klarna Checkout går ditt köp fort, du kan välja Klarna faktura för 0kr (avgifts fritt) eller att betala vid ett senare tillfälle mot en låg extra kostnad.
KLARNA KONTO – DELBETALA
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
MED MITT KLARNA KAN DU ÄVEN:
Lägga till en kalenderpåminnelse att betala faktura
Förlänga betaltiden med tio dagar på obetalda fakturor
Hämta fakturor i pdf-format
Se obetalda och betalda fakturor
Ställa frågor direkt till Klarnas kundtjänst via en chattfunktion
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
KLARNA FAKTURA
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid – alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
En aviavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
All fakturahantering sköts av Klarna www.klarna.se, telefon 08 – 120 120 10, måndag – torsdag: 08:30 – 20:00.